Wat is jou favoriete nummer van will Tura.

Plaats reactie
Nico tura fan
Berichten: 995
Lid geworden op: 24-01-2009 18:21

Wat is jou favoriete nummer van will Tura.

Bericht door Nico tura fan » 25-08-2013 11:00

Welk Nummer van will Tura is jullie favoriete Nummer en waarom.
Ben benieuwd naar de reactie's.
Groetjes Nico
Afbeelding

Gebruikersavatar
TURAonLINE
Site Admin
Berichten: 2951
Lid geworden op: 24-10-2008 15:57

Bericht door TURAonLINE » 25-08-2013 12:09

Mijn favoriete Tura nummer...
Moeilijk hoor, maar over m'n top drie is er geen betwisting mogelijk.

Plaats 1 en 2 worden onderling ingewisseld.
"20 minuten geduld"en "Arme Joe".
Sinds kindsbeen af hebben deze 2 tracks een fascinatie bij me.
Misschien is het een morbide fascinatie omwille van het "einde" thema, doch, ze zijn beiden meesterlijk in interpretatie.
Vooral live ben ik iedere keer zwaar onder de indruk, ook al heb ik beiden al honderden keren mogen ervaren.

Nummer 2 staat "De mooiste droom": een nummer waarin alles wat Tura is en voor staat in vervat wordt.

Leuk topic!!
Met vriendelijke groeten,
Johan,
Beheerder TURAonLINE
Afbeeldingimage upload no registration

Liliane Van Buggenhout
Berichten: 66
Lid geworden op: 23-09-2011 20:53

Bericht door Liliane Van Buggenhout » 31-08-2013 00:32

oei mogen het er maar 3 zijn ?....een top 10 lijkt mij makkelijker...

De volgorde kan ik echt niet bepalen, maar de volgende nummers hebben mijn volledige voorkeur :

1 Overgaan
2.Het kan niet zijn
3 Als de muren konden praten
4 De mooiste droom
5 Morgen gaan ze weg
6 In evenwicht
7 Linda
8 Liefdeverdriet
9 Hoop doet leven
10 Vaarwel

en zovele anderen...allemaal pareltjes. Leuk Nico, ik hoop dat er veel zullen reageren.
Ik denk dat er zoveel verschillende meningen zullen zijn als er liedjes zijn. Want dat heb je wel met Will zijn liedjes 't is voor iedereen verschillend want iedereen geeft zijn eigen interpretatie aan een liedje !

lieve Dingenen
Berichten: 217
Lid geworden op: 24-01-2009 13:17

Bericht door lieve Dingenen » 01-09-2013 00:38

Ik ga er ook een paar opnoemen.

In evenwicht
Als de muren konden praten
Als het ware rozen zijn
De mooiste droom
Liefdesverdriet
Vergeven kan, vergeten niet
Overgaan
Moederogen

Tja en nog zoveel meer....

Groetjes Lieve

Didier
Berichten: 36
Lid geworden op: 19-02-2009 18:21

Bericht door Didier » 07-10-2013 17:36

" het kan niet zijn " dit is voor mij de handtekening van Will Tura. Een nummer van wereldklasse hier in vlaanderen.

Didier

Nico tura fan
Berichten: 995
Lid geworden op: 24-01-2009 18:21

Bericht door Nico tura fan » 07-10-2013 18:13

Voor mezelf Vergeet Barbara dat komt omdat in nederland ben geboren en ik een lange in hulst Nederland heb gewoont. En op dat het moment dat vergeet barbara in nederland een hit was kwam will op dat moment in hulst een optreden geven. Ben ik verliefd geworden op dat nummer en was mijn eerste kennismaking met will. Maar ook mijn moeder was al jaren lang fan Will sinds haar jeugd ik ben toen samen met haar naar vele concerten van Will geweest en we gaan nog steeds samen naar will. Ik ben sinsdien een Tura Fan in hart en nieren een trouwe turafan. Een ding vindt ik wel spijtig dat ik zo laat ben begonnen met verzamelen van Tura cd's maar sinds twee jaar maar ik heb er toch een deel. Ik ben blij dat er toch wat heb en ook zeer blij dat ik nog steeds tura fan en ik ben daar trots op. Ik ben will ook dankbaar voor de goeievrienden die ik heb leren kennen via Will zijn concerten en ik ben hem ook dankbaar voor de vele moeilijke momenten die ik op zij kon zetten dankzij zijn muziek.
Vergeet Barbara is om al die redenen mijn lievelings nummer en natuurlijk ook omdat ik het een leuk nummer vindt.
Groetjes Nico
Afbeelding

jorika
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-02-2009 17:00

Bericht door jorika » 08-10-2013 12:27

Voor mij absoluut "Hetgeen je niet krijgen kan"
Dit misschien om héél sentimentele reden Met dit liedje is voor mij het hele Tura-verhaal begonnen. Will kwam zijn single voorstellen voor Radio 2 in Antwerpen. Daar wachtten we met een hele groep voor de deur van de Studio. Mijn eerste ontmoeting een éérste handtekening,voor het eerst op de foto.....Was een fantastische ervaring,zolang geleden.....
Later "Goodbey Elvis" dit weer om heel andere reden Onze oudste zoon mocht samen met Will dit nummertje brengen op het podium met zijn kleine gitaartje OH "Wat vliegt de tijd"
Gr Jozef en Erika

fb658271
Berichten: 16
Lid geworden op: 03-03-2009 15:30

Bericht door fb658271 » 08-10-2013 19:34

Mijn faforiete nummer. Heel moeilijk. Veel te veel mooie nummers.
Ik ga er enkele noemen
Ik mis je zo. Heel emotioneel. Een kanjer van een nummer.
Als de muren konden praten. Fantastisch nummer.
Helene. Ik hou van de griekse muziek.
Het kan niet zijn. Een topper helemaal.
De mooieste droom. Fantastische tekst.
Nieuwe wegen.
Ik zing alleen voor jou.
Winter.
Hemelsblauw ( vakantienummer)

Agnes.

Pitoetje
Berichten: 24
Lid geworden op: 21-10-2012 10:31

Bericht door Pitoetje » 16-10-2013 16:09

Nico toch wat vraagt u nu
er zijn zoveel pareltjes van hem verschenen dat het moeilijk is om er enkele uit te kiezen::sommige van zijn teksten maken je dan ook sprakeloos en zowaar uit het leven gegrepen, en andere zing je uit volle borst mee
Moederogen
en wat je diep treft ; voor mijn moeder die al zo lang overleden is toen Will het zong zie ik nog onze blik naar elkaar (zat altijd vanvoor he ) krijg er nog altijd tranen van
Her kan niet zijn ; deze tekst raakt me keer op keer een prachtig nr
Een huisjie in monmatre ; zomaar
Een oude Kerstmiskaart ;herrineringen aan een verleden
Verboden dromen ; grappig vond ik dit Will was juist getrouwd haha zong het altijd van harte mee
Een vrouw zoals jij ;supppppppppppper 8)
een pracht van een lied is ook Een kleine diamant (in de vorm van een traan) dit zou ik Will nog eens willen horen zingen

Nico tura fan
Berichten: 995
Lid geworden op: 24-01-2009 18:21

Bericht door Nico tura fan » 16-10-2013 16:12

Ik weet het wel maar de reactie's eens horen.
groetjes Nico
Afbeelding

Plaats reactie