Will Tura in concert te Dilbeek

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TURAonLINE
Site Admin
Berichten: 2963
Lid geworden op: 24-10-2008 15:57

Will Tura in concert te Dilbeek

Bericht door TURAonLINE » 17-04-2010 11:08

Dilbeek is reeds van oudsher gekend als de gemeente waar "Vlamingen thuis zijn".
Wel, Vlaamser dan Will Tura kan niet, dus wij voelen er ons samen met hem ook flink op ons gemak.
Want het is reeds de zoveelste keer dat Will CC de Westrand doet vollopen mét een flinke optie voor volgend jaar natuurlijk.
Tja, over een vaste waarde gesproken uiteraard!!

Afbeelding

Het weekje rust had hem duidelijk goed gedaan, hij vatte de show aan met een zalig opgewekt gevoel.
Zoals een kind dat bij de eerste lentestralen buiten mag spelen, zo maakt hij van het podium zijn speelkoertje.
En al is het CC een betonnen bunker, de warme gloed die van het podium kwam, dompelde zelfs de grauwste muur om in een sprankelend lente-tafereel.
Vrij logisch dat de man gelukkig de zaal inkijkt en wéét dat ze er allemaal weer zijn: de fans, het publiek.
En hij zingt zo graag z'n geluk uit, elke noot is er een bewijs van, elke blik zegt zoveel meer dan één woord.
Dit is een dankbaar artiest.
Maar hij beseft evengoed dat dat geluk kan omslaan.
Will is zelf niet gespaard gebleven van tegenslag maar vindt toch telkens de moed en de kracht om er weer bovenop te komen.

Die kracht zit in hem maar komt ook van elders.
En dat wéét hij... van achter het gitzwarte glanzende klavier bezingt hij de oorsprong van dat gevoel.
Dat er iemand daarboven, hemelsgewijs, van hem houdt.
Dat kan hij ontdekken in eenvoudige dingen: een zonnestraal, een kinderlach, een diep innerlijk gevoel.
Dan beseft hij hoe dankbaar hij wel moet zijn, het gaat hem immers zo voor de wind.
De hogere macht heeft het zo goed voor hem uitgestippeld.
Hij kijkt omhoog en dankt de Heer want Hij is het die zoveel liefde geeft in hem...
"Iemand daarboven houdt van mij"...

Maar wanneer één van die tegenslagen hem op z'n weg vindt, ook dan -en eigenlijk nét dan- versaagt z'n geloof niet.
Als hij voelt dat niemand nog begrip toont, niemand nog vetrouwen schenkt, dan zegt die innerlijke kracht hem luid en duidelijk: "Ik ben er, Ik begrijp, Ik vetrouw, Ik hou van je"... en dat geeft zoveel moed.

Afbeelding

En met die moed en met dàt vertrouwen kan hij weer verder.
Want in de donkere nacht schijnt een ster, als een lichtbaken, ze ontsteekt meerdere sterretjes tot de hele zwartgeblakerde hemel oplicht in een glans van heerlijkheid.
Het knappe visuele plaatje dat Live Systems achter Tura via de Led-lights vertoont, sluit mooi aan bij deze woorden.
Een draaiende wereldbol, de vrijheid van een meeuw, de ster midden in het duister...

Dan beseft de mens in de artiest Will Tura dat niets vanzelfsprekend is.
Uiteraard, het harde werken in z'n carriére loont wel, maar alleen met dat komt men er niet.
Die laatste hoge tonen van de toetsen verdwijnen in het ijle donker van de zaal.
Hij kijkt verwachtend de duisternis in en ontwaart een ster van appreciatie in het publiek.
En hij is gelukkig.
Zo gelukkig z'n doel en oorsprong op deze manier te mogen uitzingen.
Gelukkig dat iemand daarboven zoveel van hem houden kan, dit toont door middel van deze avond, zijn innerlijke gevoel, dat eerlijke innerlijkste gevoel.
En we geloven graag in zijn woorden, want ze zijn oprecht, oprechter dan eender welke tekst in deze show.
En daarboven houden ze van hem, dat is duidelijk, maar beneden, en dat zijn wij, houden we ook van hem...

Met vriendelijke groeten,
Johan,
Beheerder TURAonLINE
Afbeeldingimage upload no registration

josiane
Berichten: 202
Lid geworden op: 15-02-2009 20:20

Bericht door josiane » 18-04-2010 20:31

ja en zeker weten , wij houden heel veel van Will Tura , tot volgende week in Roeselare groetjes josiane
mensen kun je vergelijken met muzieknoten.Als ze eens op elkaar zijn afgestemd, vormen ze een prachtig orkest

jujuvr195203
Berichten: 387
Lid geworden op: 15-02-2009 20:51

Bericht door jujuvr195203 » 18-04-2010 21:43

Natuurlijk houd ik van hem... mijn groot idool.
Door het grote innerlijke verdriet dat ik heb, keer ik na elk optreden met veel moed en kracht terug naar huis.
Het is ook daarom dat ik telkens (zoveel mogelijk) terugga naar zijn optredens.
Vriendelijke groeten Juliette,
Tura-fan van het eerste uur.

Gebruikersavatar
TURAonLINE
Site Admin
Berichten: 2963
Lid geworden op: 24-10-2008 15:57

Bericht door TURAonLINE » 19-04-2010 15:32

@Josiane: Graag tot vrijdag Josiane!!
Het zal er weer "plak" op zijn!!
____________

@ Juliette: We begrijpen je gevoel;Will brengt ontroering, vreugde én troost in één show.
De energie van de man is aanstekelijk, de innerlijke kracht geeft sterkte.
Moge het nog lang blijve duren...
Met vriendelijke groeten,
Johan,
Beheerder TURAonLINE
Afbeeldingimage upload no registration

Plaats reactie