Will Tura in concert te Brussel- AB 30 september

Gebruikersavatar
TURAonLINE
Site Admin
Berichten: 2955
Lid geworden op: 24-10-2008 15:57

Will Tura in concert te Brussel- AB 30 september

Bericht door TURAonLINE » 01-10-2017 04:14

Will Tura in de AB, 2017, deel twee.
Deze show is er gekomen op "public demand".
De eerste -en oorspronkelijk enige- show was zo snel uitverkocht dat de publieke vraag voor een vervolg zich dringend opdrong.
Will, goed beseffende dat hij alles aan z'n fans te danken heeft, ging maar al te graag op dit verzoek in.
Met als resultaat terug een uitverkochte zaal!!
Zelfs met een andere setting (staand/zittend) , met nog meer toeschouwers dus: sold out!
Kon de organisatie in deze opbouw beter, feit is dat de zaal volgepakt zat en stond!!

Afbeelding

Wie er vorige week bij was, wist wat te verwachten.
Kwaliteit met een grote hoofdletter, de meester in grootse doen.
In een review over Neil Diamond's naar verluid "vrij makke" recente optreden in het Sportpaleis deze week, maakte men zelfs even de vergelijking met Will.
Tura, een jaartje ouder zelfs, was up to date, met heerlijke arrangementen en een frisse aanpak.
Kijk, dat zijn dingen die we nu eens niet gaan tegenspreken!
De lichte "druk" die er vorige week kon geweest zijn (cd-opname en zo) was volledig verdwenen.
Het was dan ook een ontspannen Tura die breed glimlachend het podium betrad.


Met "Vlaanderen m'n land" bezong hij in hartje Brussel z'n mooie ode aan onze vlakke bodem.
En we weten allemaal dat Will niet in één kastje geplaatst kan worden.
Daarom mocht het poppy "De Noorderwind" ook nog eens aantreden.
Met "I love rock'n roll" bracht hij dan alweer een eresaluut aan de rockfenomenen uit de 50's.
En hoewel z'n naam in voorgaand nummer ook opdook, werd daaropvolgend "Goodbye Elvis" gebracht.
Veertig jaar na diens overlijden bracht Will nogmaals z'n gekende eerbetoon aan The King.
Van topper naar dé topper, beiden tot in de eeuwigheid verbonden door dit "eenvoudig lied".

Afbeelding

De setlist werd ook aangepast.
De suprise-act met Natalia was een exclusief item voor vorige week gebleken.
In de plaats daarvan kregen we maar liefst 4 extra nummers ten geschenke!!
Beter dan deze bestaan ze niet mensen.
"Linda", in al haar diepste krochten van de ziel.
"Iedereen heeft iemand nodig", voor de fans van het eerste uur.
"Bella Africa" rechtstreeks uit de Savanne.
En het weergaloze "Twintig minuten geduld", beklijvend, dramatisch... men kon in de overvolle AB een muis horen trippelen.
Nou, dan weet je het wel, hoe sterk die "vervanging" wel was, en wat de ultieme keuze voor ons zou zijn!!

Een absoluut open doekje hadden we tijdens "Aan m'n darling".
Die pompende baslijn, voelend tot in de maagholte, die zware aanslagen op het klavier.
Nostalgie ten top!!
Will aan piano, die eerste strofe sober doorzingend, met daarna vocaal aanvullend in het Engels, Blue Jerry, in het weergaloze "me and my shadow" arrangement.
Het gaat verder, harder, luider, vrijer, in free style.
"Oh mijn darling, jij raad het nooit, maar ik hou van jou, en mis je zo".
Je kan het opnemen hoe je wenst.
Als een afscheid naar de hemel toe, een gemis naar aardse liefde of gewoon een vleugje jeugdsentiment.

Helemaal leuk werd het met "Mijn zonneschijn".
Dit deuntje uit 1971 heeft dan ook een hoog meezinggehalte.
De "lalala" melodie werd tot in de nok meegezongen, er werden op het podium zelfs Griekse dansjes gewaagd!
Allemaal zeer leuk... maar zelfs bij deze fun is er een andere ondertoon.
Lees de tekst eens los van de melodie in je hoofd, en men krijgt een Vlaamse versie van de befaamde Griekse tragedie.

Afbeelding

En daarmee zijn we naadloos beland bij Will's absolute grote kunst: inleving.
Deze keer ging "Vergeven kan, vergeten niet" recht door het hart.
In deze dubbele arrangement versie ,waarin twee stijlen elkaar ontmoeten, was de emotie druipend.
Vrij zeker van dat Tura geen ervaring heeft in deze materie, maar mensen, het is zo verdomd reëel gebracht.
Net zoals vorige week (en eigenlijk ook nu weer), "Het kan niet zijn" harten kon doorboren, was dit het nummer waarin velen zich herkenden.
Het is dan ook geen toeval dat het laatste woord in dit nummer "niet" is.
Met kan vergeven (alhoewel dat ook een utopie is), maar nooit vergeten, dat kan "niet".
Ondanks dat de "geliefde" blijkbaar vrolijk verder door het leven wandelt, beseffen ze "niet" welke pijn dat aanricht.
Dat is het egocentrisme dat optreedt, en de achtergebleven wederhelft staat alleen, omdat een hart dat breekt van verdriet, je niet kan of wil horen.
"Vergeven kan,vergeten niet", na afloop kon men je van de vloer oprapen... het vloert genadeloos...

Hoogtepunten met bakken in deze shows.
"Arme Joe, in de setting van de AB geboren als rocker, was een dankbaar onderwerp voor al wie om de grimmige Turastijl geeft.
Even opmerken nog: het indrukwekkend lichtspektakel die Ricky uit z'n knoppen tovert om Will "kathedraalsgewijs" te omgeven met perfecte gloed.
"Zij gelooft in mij" opgedragen aan z'n trouwe geliefde Jenny, was ook mooi en oprecht.
En "Als de muren konden praten", Tura's eigen "Sonata Pathétique", waarin je zou wensen dat Beethoven het zou en moeten horen: zo intensief.

Maar hét moment van de avond was weggelegd voor "Alleen gaan".
Will's versie van "My way" overstijgt reeds langer elke voorgaande cover.
Het is een nummer die het "cover" etiket van zich heeft afgeschud en als "origineel" kan doorgaan.
Omwille van Will's betrokkenheid ervan.
Hij draagt het op aan z'n broer Staf, en wellicht ook aan andere eerder afgestane geliefden.
Maar hoofdzakelijk aan z'n schaduwfiguur Staf, die z'n leven in dienst stelde van z'n broer op het podium.
Heel zeker dat de engelbewaarder die hij nu is, minzaam toekeek en hem glimlachend "het is ok broer" toe fluisterde.
Wij begrepen Tura's pijn, want ook hij is een mens met gevoelens.
Zware lappen tekst die er emotioneel op inhakken.
De jaren gaan voorbij, zonder hulp of medelijden, ups en downs, berouw om wat mis is gegaan, over de gedane pijn; ook al was het nooit de bedoeling geweest.
In lief en leed naast elkaar staan... tot het einde er ver is, dat onvermijdelijke einde.
En die lange baan, moet je, zonder iemand naast of bij je, helemaal alleen gaan.
Zo is het.

Afbeelding

Ik wens niet alleen te gaan, maar ik moet... recht het duister in.
Geen idee of het ooit licht zal worden, heb er weinig hoop in, want niet iedereen wordt zomaar achtergelaten in het duister.
Het verdriet overheerst met zeer donkere wolken, hoe blauw het erboven ook mag zijn, we blijven beneden steken.
De zon is weggenomen,naast alle hoop op een toekomst... en die lange baan, moet ik alleen gaan.
Je hoort zoveel in dit nummer dat het ondraaglijk wordt, en toch, Will geeft er ons een stem mee.
Dàt is de grootste verdienste van deze artiest.
Dat hij wéét, dat hij voelt, dat hij er is.

Zo was Will Tura in de AB 2017.
Tweemaal indrukwekkend en overdonderend.
In een volle euforie, nog beter, nog sterker, nog completer!
Met een karrenvracht aan gevoelens en emoties, van vrolijk tot somber.
De ene voelt dat het leven inderdaad mooi is.
De de andere weet dan weer dat het hoop is die doet leven.
En weer anderen ervaren het schrijnende van dingen die niet kunnen zijn, en ook al lost het niets op, men wordt begrepen.
En Tura belichaamt het, altijd perfect gebracht met de nodige inleving, daar is hij absoluut meesterlijk in.

De foutief verstane berichtgeving na vorige week dat dit Will's orgelpunt zou zijn, is met deze ontkracht, een uit de lucht gegrepen fata morgana.
Gadver, wat was hij goed, wat is hij goed, en wat zal hij nog beter zijn in 2018!!
Zo'n talenten komen slechts één keer in een levensduur voorbij.
Had het er gisteren nog over met m'n broer tijdens een gesprek over échte artiesten zoals George Michael, Elvis Presley... enz.
Zij hadden de gave om te begeesteren met hun stem en talent, iets wat in de huidige generatie artiesten amper terug te vinden is.
Tenzij in Vlaanderen... daar is er nog zo'n held.
Er is maar één Will Tura, de vertolker van ons hart.

Met vriendelijke groeten,
Johan,
Beheerder TURAonLINE
Afbeeldingimage upload no registration

Gebruikersavatar
TURAonLINE
Site Admin
Berichten: 2955
Lid geworden op: 24-10-2008 15:57

Bericht door TURAonLINE » 01-10-2017 14:06

Johan zoals je Will Tura Live in AB beschrijft is met elke letter en elk woord volledig, compleet en oprecht.

Will Tura maakt deel uit van ons leven.
Oh Lord, wat zijn we toch gelukzakken.
Elke gebeurtenis en mijlpaal in ons leven, kunnen we linken met een plaatje van Will.

Will Tura en band hebben gisteren in AB werkelijk alles gegeven.
Dit was een orgelpunt.
Zo veel meer power, schwung, vakmanschap en kwaliteit in één.

Zo veel "anders" dan vorige week.

De opkomst van zo veel jeugdig publiek. Misschien om dat het net in de AB was. Maar iedereen, en ook werkelijk iedereen na afloop euforisch. Waaauw Super Mega

Zelfs de 24 jarige kerel met stretch in zijn oor, hippe baard en voor het eerst in zijn leven live bij Will, kon er in het herentoilet niet aan uit dat deze performer "in de 70" is, en waarom hij nooit eerder naar het fenomeen is gaan kijken.

Jongens dit avondje AB had veel van de sfeer uit de Druivenfeesten-geschiedenis.

Laat ons maar rechtstaan voor een podium.
Laat ons "Arme Joe", "Vergeven kan" "Linda" de bouzouki's en andere uitbundigheid maar zo beleven.

En ja, ik voelde mij ook terug 25 jaar.

Dank je Mijnheer Tura voor zo veel moois, bedankt publiek voor zo veel sfeer.

Bedankt AB om een vorst uit te nodigen.


Nederig maar zo voldaan

Kris De Poorter
Denderleeuw
Met vriendelijke groeten,
Johan,
Beheerder TURAonLINE
Afbeeldingimage upload no registration

Moonshine_Sally
Berichten: 84
Lid geworden op: 08-10-2009 21:39

Bericht door Moonshine_Sally » 02-10-2017 09:41

Na het concert van 23 september was ik zo euforisch, Ik kon er niet over zwijgen en beschreef het als 1 van die concerten die je je hele leven gaat bijblijven.

Dat was ook zo... tot afgelopen zaterdag. Man, man wat was dat! Was het omdat we nog eens vooraan aan het podium stonden? Was het het publiek? Meer jongere fans? Maar die sfeer! Die sfeer! Als je er niet bij was is het simpelweg niet te beschrijven.

Het begon al toen Ray zei dat het concert van Will Tura zo dadelijk zou beginnen en iedereen maar dan ook iedereen begon te gillen en toen de muzikanten het podium opkwamen ook weer.

Maar toen dan Will op het podium kwam was het "lawaai" overdonderend. Ik heb meegezongen en meegegild dat het een lieve lust was en ik heb genoten, zo genoten van dit concert.

Ik kan van zaterdag niet zeggen dat er 1 lied uitsprong qua performing, het hele concert was top van begin tot einde. En toen wij dachten dat het ten einde was, kwam Will weer terug op het podium om nog 3 liedjes te her- zingen omdat "wij" (lees fans) de eerste keer niet hard genoeg hadden gezongen ;) , oh wat waren wij blij met dit extraatje.

Ik kan er gewoon niet genoeg van krijgen en leef nog steeds een beetje in een Tura- wolk. Dit is (met stip) mijn aller- aller- aller beste Tura concert ooit. En op mijn knie-en en met tranen in mijn ogen bedank ik Will voor deze beleving.

Moonshine_Sally
Berichten: 84
Lid geworden op: 08-10-2009 21:39

Bericht door Moonshine_Sally » 02-10-2017 10:51

Mijn filmpjes van zaterdag. (achter mij stonden een stel 20-ers zoals je kan horen)

https://www.youtube.com/watch?v=Ji235-7NCgc

https://www.youtube.com/watch?v=MXc9dsQe0-E&t=9s

RITA MISSOTTEN
Berichten: 121
Lid geworden op: 26-09-2013 21:18

willtura ab 30 september

Bericht door RITA MISSOTTEN » 02-10-2017 22:54

Johan,

Als fan van het eerste uur dacht ik dat ik Will Tura van allehoeken en

kanten hadt gezien en gehoort!!

Van danstent ,concertzaal en Vorst Nationaal.

Maar zaterdag in de AB ?

Will gewoon verbluffendddd

Ben dan ook akkoord dat dit het mooste concert was in mijn leven .

Pure classe gewoon perfekt de spheer euphoris ,en Will zelf grappig en

hoop ik dan toch ook Gelukkig.



En ja Johan ,

Er is maar een Will Tura!!!


Will ,

Vanharte Bedankt.


Rita



.
Rita TURA fan van het eerste uur

sktura
Berichten: 379
Lid geworden op: 01-02-2009 12:33

Bericht door sktura » 03-10-2017 12:56

Hallo Rita,

Ik ben volledig akkoord met jou.
Wij zijn ook fans van het eerste uur en Will was Super er zijn geen woorden genoeg om Will te beschrijven als zanger en als persoon zal er nooit zo iemand meer zijn.
We hebben er enorm van genoten en hopen nog lang van zijn liedjes en optredens te genieten.

Ook Johan Bedankt voor het prachtig verslag en de mooie foto's van onze Will.

Groetjes, Christiane, Jozef, Luc, Rik, Roos.

katrien
Berichten: 456
Lid geworden op: 20-02-2009 13:00

Bericht door katrien » 05-10-2017 14:41

Bedankt voor het prachtige verslag alsof ik er bij was 👌

Gebruikersavatar
TURAonLINE
Site Admin
Berichten: 2955
Lid geworden op: 24-10-2008 15:57

Bericht door TURAonLINE » 07-10-2017 09:58

Bedankt voor alle mooie bewoordingen!!
Met elk van jullie's ervaring gaan we graag mee!!

Was de eerste show in de AB al een staalkaartje van niveau, dan werd in show 2 de genadeslag gegeven!!
Absolute top!!
Een ervaring voor ALLE zintuigen!!

Bedankt Sally voor je heerlijk clipjes ook, hier en elders!!
Met vriendelijke groeten,
Johan,
Beheerder TURAonLINE
Afbeeldingimage upload no registration

Moonshine_Sally
Berichten: 84
Lid geworden op: 08-10-2009 21:39

Bericht door Moonshine_Sally » 16-10-2017 12:27

Ik heb nog een paar filmpjes die ik moet up- loaden. Hier is alvast Mooi 't leven is mooi

https://www.youtube.com/watch?v=bet_vAwcbw8

Een iets langere video met 20 minuten geduld, Bella Africa en Als de muren konden praten.

https://www.youtube.com/watch?v=WOr9bqOsPTA

Verboden Dromen.

https://www.youtube.com/watch?v=wBkQj2wiN-w&t=5s

Heimwee naar huis

https://www.youtube.com/watch?v=T5RkIcQ0Kao

Moonshine_Sally
Berichten: 84
Lid geworden op: 08-10-2009 21:39

Bericht door Moonshine_Sally » 16-10-2017 17:59

Ben druk bezig met alles te uploaden. Hier is Hopeloos.

https://www.youtube.com/watch?v=XxRt_Awew-Y

Plaats reactie