Will Tura live te Brussel

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TURAonLINE
Site Admin
Berichten: 2957
Lid geworden op: 24-10-2008 15:57

Will Tura live te Brussel

Bericht door TURAonLINE » 12-07-2017 09:16

Vlaanderen en hun 11 juli vieringen: het heeft wat.
Vooral als die viering doorgaat in hartje Brussel, de Grote Markt, op zich ook al een vorm van symboliek.
Wetende ook dat het één van de weinige keren is dat men op die markt vooral ons "Vlaams" hoort, in al z'n vormen en sappige dialecten.
En er is géén 11 juli viering mogelijk zonder de ultieme Vlaming op de affiche: Will Tura.

Afbeelding

In de namiddag hadden -via Radio 2- al andere artiesten hun opwachting kunnen maken.
Leuke acts afgewisseld met wat gimmicks, waarbij als resultaat dat uit de Vlaamse top 100 wederom Will met vijf nummers in de lijst, terug een topper bleek te zijn.
Voor het te verwachten avondgedeelte werd in de late middag eerst nog een soundcheck gehouden;.
Alle artiesten voor dat gedeelte traden op onder de begeleiding van de Viva Vlaanderen band, een concept rond Gene Thomas.
Maar Will zou Will niet zijn als voor hem de rode loper niet werd uitgerold.
Ook al was het slechts voor drie nummers, Will kon als enige die band aanvullen met drie muzikanten uit eigen kring: Jerry, Steve en Gert.
Kijk, das ook al een waardemeter wie de muzikale kroon draagt toch?

Afbeelding

Tijdens die soundcheck was het overduidelijk hoeveel zin Tura had in z'n passage.
Grappend met het publiek, de catwalk op en af, een knipoog hier en daar, having fun.
Allemaal heel veelbelovend voor wat komen ging!

Helaas was bij dat avondgedeelte het weer de (lichte) spelbreker.
Zoals het royalty waardig is, werd Tura's act als finale geplaatst.
En net dan begonnen de regensluizen zich te openen.
Nét dan, gadver!!
Moeilijk om tussen die zondvloed van paraplu's en water nog wat enig "deftig" fotomateriaal te kunnen hebben.
Maar zoals u ziet, moeilijk gaat ook.

Afbeelding

Will's (te) korte set bestond uit "Mooi 't leven is mooi", het tijdloze "Eenzaam zonder jou" en het alternatieve Vlaamse volkslied "Omdat ik Vlaming ben".
Allemaal voortreffelijk en foutloos gebracht, met het enthousiasme van een jong veulen.
Toen als ultieme slot- en samenzang-, Stijn Meuris, Will een micro in de handen propte, om samen met de andere Meuris' "Ik hou van u" te zingen, keek Tura verrast op.
Dit was niet verwacht, even uit z'n comfortzone, maar heerlijk om te beleven.
Zowel voor hem als voor ons!
En toen ze allen in de regen catwalksgewijs het publiek kwamen groeten was het een spontaan momentje.
Jullie in de regen, wel, wij als artiesten ook dan maar!!
Will had fun, en wij ook op zo'n manier!!

Afbeelding

Feit: Will heeft het trouwste publiek dat er is: ze wijken voor geen regen.
Feit: Er is in geen andere artiest in Vlaanderen mogelijk dan hij, om zo'n dingen af te sluiten.
Feit: Er zal er nooit geen andere zijn zoals hem: Viva Vlaanderen, Viva Will Tura!

Met vriendelijke groeten,
Johan,
Beheerder TURAonLINE
Afbeeldingimage upload no registration

RITA MISSOTTEN
Berichten: 121
Lid geworden op: 26-09-2013 21:18

Bericht door RITA MISSOTTEN » 12-07-2017 13:10

Johan,

Bedankt voor het mooi verslag ,dat alleen jij zo onder woorden kan brengen.

Jammer genoeg kon ik er niet bijzijn om ervan te genieten ,dank zij jou

heb ik toch een beetje kunnen genieten!!

Will zag er op zijn opperbest uit en zoals alijd ben ik zeker dat hij

het beste van zichzelf heeft gegeven

Ben dan helemaal akoord

Will is uniek

Er zal nooit geen ander zijn zals hij .

Bedankt Will !!!!!
Rita TURA fan van het eerste uur

katrien
Berichten: 456
Lid geworden op: 20-02-2009 13:00

Bericht door katrien » 14-07-2017 07:54

Prachtig verwoord Johan.
Geluisterd naar de radio 😉

Plaats reactie