Will Tura in concert te Hasselt-"Onvergetelijk".

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TURAonLINE
Site Admin
Berichten: 2963
Lid geworden op: 24-10-2008 15:57

Will Tura in concert te Hasselt-"Onvergetelijk".

Bericht door TURAonLINE » 13-12-2009 15:55

"Onvergetelijk"...
In feite dekt deze titel reeds de lading van het concert te Hasselt.
De media-campagne was groot, de publieke opkomst was navenant: er stond dan ook wat te gebeuren!!
De Ethias Arena is een mastodont van een bunker, maar het pleit voor ALCO dat men ook deze "hal" tot een gezellige plek wist om te vormen.
Rode doeken, een schitterende podiumopbouw en een ronduit voortreffelijke visuele presentatie.
Een GROOT pluspunt was het geluid (altijd riskant in grote gebouwen) maar dit zat uitmuntend goed.
De zaalopstelling dan... tja...VIP-tafels frontstage en ettelijke meters verder pas fans op hun duurbetaalde zitjes.
Het is niet écht bevorderlijk voor de sfeer en het was dan ook een vaak terugkerend punt van kritiek...

Afbeelding


Tura's eerste deel was opgebouwd rond de gouden "Onvergetelijk" cd.
Dan weet je dat het een speciaal repertoire zal worden, met genre-gerichte stukken muziek.
Geen knallende nummers maar flinke brokken easy listening, de crooner traditie waardig.
Begeleid door z'n eigen zeskoppige band, de blazersectie van de Heavy Horns en een hemelse strijkersectie.
Gooi dit allemaal door elkaar, strooi er een snuifje Will Tura bij en men krijgt een origineel concept.
We weten het: wat is "origineel" als het covers zijn?
En toch, de Turastempel was onmiskenbaar aanwezig en meer dan dat: Will genoot voor de volle 100%.
De live uitvoering van zijn droomproject was een nieuwe mijlpaal voor hem.

Om één of andere reden was "Weerklank/Stardust" niet in het programma opgenomen.
Bijzonder jammer daar het om één van de sterkhouders van het project gaat.
De overige nummers werden wel integraal gebracht.
Het zeemzoete "Als ik droom van jou", het romantische "Darling" en de titeltrack "Onvergetelijk" zelve.
Allemaal prachtig begeleid door die unieke backing.
Will stelde Kim Buttafuco voor en zij mocht eerst solo in een nummertje haar ding doen alvorens ze met de meester hun welgekende "Beeld van jou" bracht.
Een zeer unieke samenzang en het leidt geen twijfel dat we van dit muzikale duo nog meer gaan te horen krijgen in 2010.
Hun stemmen passen wonderwel vloeiend bij elkaar.
Met "My way" op "his way" sloot Tura het eerste gedeelte af met een klapper.
De muziek uit het eerste deel gaf hem grote erkenning in artiestenkringen en ook het publiek bedacht hem met een welwillend applaus.

Afbeelding


Deel twee was anders: dit was duidelijk andere koek, het befaamde "greatest hits" vaatje.
Het is en blijft kicken met de opener "Ik ben een leeuw", het zet een trend, het legt de lat al direct tegen het plafond.
De stijlbreuk met het eerste deel kon niet groter zijn: dit was rocken!!
En het moét gezegd, begeleid door de échte sound van de blazers klinkt het nog indrukwekkender.
De "hits" was waar het merendeel van het publiek voor kwam en ze werden niet ongoocheld.

Ze produceerden een indrukwekkende revue aan klassiekers.
Die "Disco, Spaanse en Griekse medley" waren goed voor leuke meeklap-momentjes.
Om maar te zwijgen over het resultaat dat z'n eigen "60's" medley teweeg bracht: entertainment!!
Maar Will zou geen Tura zijn als hij er ook geen "uitzonderlijke" momenten instak.
Het anders heerlijk intieme "Heimwee naar huis" kreeg nu plots versterking van het strijkers ensemble.
En laat het duidelijk wezen: Will klinkt het mooist onder de begeleiding van deze instrumenten.
Het voegt een hemelse sfeer toe, het benadrukt de klasse van het nummer en brengt het tot een ander hoger level.

Deze strijkers, de zachte vioolklanken, de diepe zware cello's... wel, ze mààkten deel twee prachtig.
Hoe subtiel waren hun toevoegingen in "Als de muren konden praten"; kon het zo maar altijd klinken.
En wat een subliem arrangement bij "Vergeven kan, vergeten niet", de ultieme versie van de avond!!
Bravo Steve Willaert, er schuilt een genie in je bewerkingen!!

Afbeelding

Maar men kan onmogelijk de beslissende factor wegdenken, degene die alles groots imponeerde.
En dat was wéér eens Will Tura.
Hij zong fantastisch, benadrukte het "feest voor hem en iedereen" gevoel met een strakke setlist zonder zwakke momenten.
Deze man -en we weten het allen- is niet weg te denken uit ons bestaan.
Door z'n muziek, stem en optredens is hij ook een vaste waarde in de Vlaamse muziekwereld, sterker nog: dé vaste waarde.
En toen Will tijdens z'n finaleronde triomfantelijk de gitaar in de lucht stak, werd alles nog duidelijker.
Op zo'n groot immens podium leek het mannetje zo klein.
Maar de stem, het charisma en de persoonlijkheid waren groter dan ooit.
Applaus voor Will Tura, it was truly Unforgettable!!

Met vriendelijke groeten,
Johan,
Beheerder TURAonLINE
Afbeeldingimage upload no registration

josiane
Berichten: 202
Lid geworden op: 15-02-2009 20:20

proficiaat

Bericht door josiane » 13-12-2009 22:13

Zo te lezen moet het heel prachtig geweest zijn.Ik ben jullie zo dankbaar dat ik via de site alles kan mee maken wat er gebeurt; Echt Will jij hebt de juiste titel gevonden voor je album "onvergetelijk "want dat ben jij voor ons groetjes aan jullie en bedankt voor het verslag groetjes josiane
mensen kun je vergelijken met muzieknoten.Als ze eens op elkaar zijn afgestemd, vormen ze een prachtig orkest

sktura
Berichten: 379
Lid geworden op: 01-02-2009 12:33

Will Tura: onvergetelijk

Bericht door sktura » 14-12-2009 11:47

Het concert van Will in Hasselt was zoals Johan schrijft onvergetelijk.
De muziek was prachtig en Will was formidabel, we mogen er niet aan denken dat we niet meer naar Will zijn optredens zouden kunnen gaan.
Zoals Will zal er noot geen meer zijn, en we hopen er nog lang van te kunnen genieten.

Groetjes uit Roeselare
Christiane, Jozef, Roos en Lieve

Tant_An
Berichten: 244
Lid geworden op: 21-02-2009 22:55

Bericht door Tant_An » 14-12-2009 21:42

'k Ga hier ook mijn duit in het zakje doen :)

Het was werkelijk een heel fijn optreden waar we lang naar uitgekeken hebben. Het enige minpuntje voor mijzelf dan was dat ik tijdens deel 1 de hele tijd een cameraman voor mijn neus had staan. Voor deel 2 heb ik met mijn moeder van plaats gewisseld en ben zo toch in de mogelijkheid geweest om enkele foto's te maken. Heb het zowaar gedurfd om 2 keer recht te staan en wat korter bij te gaan voor foto's.

Hieronder vinden jullie een link naar een aantal van mijn foto's. Laat mij weten of het jullie lukt om ze te bekijken.

Veel plezier er mee !

http://picasaweb.google.com/Anneke.477/ ... directlink

Anne
Anne

jujuvr195203
Berichten: 387
Lid geworden op: 15-02-2009 20:51

Bericht door jujuvr195203 » 14-12-2009 22:12

Ja door omstandigheden kon ik er ook niet bij zijn. Op 16 januari zal ik er wel zijn in Brugge. Nog efkes wachten dus.
Bedankt voor het mooie verslag en Ann bedankt voor de foto's op die manier was ik er ook een beetje aanwezig!
Vriendelijke groeten Juliette,
Tura-fan van het eerste uur.

Shaky
Berichten: 93
Lid geworden op: 25-05-2009 20:41

Bericht door Shaky » 14-12-2009 22:18

Via de volgende link is een positief verslag te lezen over het concert in Hasselt:

http://www.sterrennieuws.be/nieuwsdetai ... richt=3207

Shaky
Berichten: 93
Lid geworden op: 25-05-2009 20:41

Bericht door Shaky » 14-12-2009 22:29

Als ik het verslag lees (zie link hieronder) begrijp ik niet helemaal waarom de 4.500 toehoorders geen raad wisten met het eerste deel van het concert en dat dat niet voldeed aan het verwachtingspatroon. Ik mag toch aannemen dat ze wisten hoe het programma enigszins in elkaar stak !? Daarover is Will toch behoorlijk duidelijk geweest in de media.

http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/will ... llein.aspx

Ik vind het in ieder geval lovenswaardig dat Will dit doet, of zoals hij zelf al zegt, "Als ik het nu niet durf, wanneer dan wel ?"

Goed gedaan Will ! En bovendien, ik vind uw laatste plaat echt prachtig. Net als de dvd !

Marco

magda612571
Berichten: 41
Lid geworden op: 07-02-2009 08:23

Tura in Hasselt

Bericht door magda612571 » 15-12-2009 10:16

Wat een goede commentaar op het optreden van zaterdag. Ik heb er ook erg van genoten, Het was Will op zijn best. Ik kijk al uit naar het volgende optreden, waar ik naartoe ga (westrand Dilbeek).
Ook nog eens bedankt voor de mooie foto's.
Magda uit Essene

Gebruikersavatar
TURAonLINE
Site Admin
Berichten: 2963
Lid geworden op: 24-10-2008 15:57

Bericht door TURAonLINE » 16-12-2009 10:08

Dank je beste vrienden.
Het concert was idd onvergetelijk, vooral de unieke live sound zal ons bijblijven!!
Will is de grootste en hij alleen kan uitpakken met deze kwaliteit.
__________
Anne, thanks voor de foto's!! Prima stuff!!
__________
De opstelling van de zaal, zitjes enz. ,was inderdaad een vaak terugkerend punt van kritiek.
Beslist zal daar een volgende keer wél rekening met worden gehouden.
Let's hope so....
Met vriendelijke groeten,
Johan,
Beheerder TURAonLINE
Afbeeldingimage upload no registration

Tant_An
Berichten: 244
Lid geworden op: 21-02-2009 22:55

Bericht door Tant_An » 16-12-2009 14:10

TURAonLINE schreef:
__________
Anne, thanks voor de foto's!! Prima stuff!!
__________
Dank je voor het compliment maar beke korter bij zitten zou toch nog een beter resultaat gegeven hebben hoor. Maja, niet getreurd, volgende keer hopelijk beter. 8)
Anne

Plaats reactie