Will Tura in concert te Geraardsbergen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TURAonLINE
Site Admin
Berichten: 2963
Lid geworden op: 24-10-2008 15:57

Will Tura in concert te Geraardsbergen

Bericht door TURAonLINE » 24-01-2010 12:51

Het is uit de startblokken.
Tura in Concert, editie 2010, kreeg gisteren z'n opening night.
Het gezellige Arjaantheater in Geraardsbergen was eens te meer the place to be.
De concerten krijgen elk jaar een nieuw muzikaal en visueel jasje.
Het ALCO team toverde naast hun gebruikelijke materiaal ook plots een LED-wall het podium op!!
Indrukwekkend om zien, heerlijk om bewegende beelden de muziek te zien ondersteunen: een absolute knaller!!
Maar wat nog het meest verbaasde was de setlist.
Want het genie dat achter deze setlist zit, wel, we overladen hem/haar met duizenden dankbetuigingen!!
Want dit was af!!
Dit was een setlist waar IEDEREEN zich kon in vinden: die-hard fans én de grote massa.
Uiteraard verklappen we nu niet alles, het moet voor de toekomstige bezoeker ook nog een ontdekking blijven.
Naarmate de tour vorderen zal, zullen we uiteindelijk alle nummers besproken hebben, stap voor stap.
Op het einde van de rit zal de tour z'n complete plaatje wel krijgen.

Afbeelding


En hoe kunnen we beter beginnen met wat Will begon?
Tja... met een eerste verrassing!!
Heel rustig in een kalm tempo begint de band een herkenbare intro...
Wat is dit? Kan het, is het?
Gadver, we keren terug naar 1973 met een werkelijk unicum!!
"Als het ware rozen zijn " prijkte in dat gulden jaar op de "Will Tura nr. 11" lp.
Maar in 1967 was er ene piepjonge Jimmy Frey die met deze Tura/Byl compositie furore maakte én z'n naam vestigde in Vlaanderen.
Jimmy maakte er een grote hit van, vandaar dat weinigen weten dat het om een zuivere Tura-creatie gaat.
Ook al stond het 6 jaar later plots op een reguliere Tura-lp, het nummer was niet meer dan een "lp-track" en zou zo ook de geschiedenis ingaan.

Maar nu, in 2010 vist Will z'n eigen compositie én arrangement terug op en begint er z'n nieuwe concertreeks mee!!
Mensen, over een verrassing gesproken!!
Hoe heerlijk zeemzoet Will de melodie tot zich neemt, hoe zacht de woorden in de strofes klinken.
Zo eenvoudig maar bijzonder treffend.
En hoe krachtig z'n stem wel klinkt in de refreinen.
Vanaf het eerste nummer de registers volledig opentrekkend: dat is pas zingen!!
En als bij het einde van het nummer het applaus weerklinkt zijn we haast ontroerd.
Hij kijkt jongensachig en verwachtend de zaal in.
De reactie is positief, uiterst positief, dat zit al goed!!
Wat een unieke flashback, een glimp in Tura's rijke verleden.

Will heeft duidelijk werk gemaakt van deze show.
De vele uren repetities hebben hun vruchten afgeworpen.
Het is moeilijk om niet meteen àlle nummers te bespreken maar we houden ons netjes aan de zelf-opgelegde regels.
Laten we ook even de finale bekijken.
Ook dit is geen formulewerk.

Neen, Tura zingt de mooie ode aan de bodem waar hij vandaan komt.
De Vlaamse bodem, de bodem die van hem deze artiest maakte.
"Vlaanderen mijn land", een schitterende ode in dichterlijke tekst.
Na 2 uur gezongen te hebben neemt hij afscheid met deze volwaardige klassieker.
De woorden komen al decennia-lang récht uit z'n hart.

Afbeelding



Hoeveel erkenning hij ook in het buitenland kreeg is niet te vatten, maar het feit dat hij steeds terugkeert naar dit Vlaanderen spreekt boekdelen.
En op een manier is dit ook een mooie symboliek.
Een show afsluiten met iets voor de plaats waar het voor hem allemaal begon en ooit eindigen zal: Vlaanderen, ZIJN land.
Aan stoppen wordt overigens niet gedacht, Will keert in 2011 terug naar Geraardsbergen... dus...

U kent nu het begin en einde van deze show.
De rest vullen we later wel in, of beter nog: probeer het zelf te beleven.
Want dit is een absolute ervaring-show.
We zeggen het jaarlijks maar nu is het zeker zo.
Deze show is een must voor de liefhebbers, voor wie de man en z'n muzikale erfenis een warm hart toedraagt.
Laat u onderdompelen in de unieke geschiedenis van Vlaanderens grootste artiest: Will Tura.

Met vriendelijke groeten,
Johan,
Beheerder TURAonLINE
Afbeeldingimage upload no registration

lieve Dingenen
Berichten: 217
Lid geworden op: 24-01-2009 13:17

Bericht door lieve Dingenen » 24-01-2010 16:04

Bedankt voor het mooie verslag en de mooie foto's! Zo te lezen kunnen we weer volop gaan genieten van deze concerttour van Will.

Ik kijk er echt naar uit, ook al zal ik waarschijnlijk moeten wachten tot volgende maand om de eerste maal te gaan.

Ik ben zeer benieuwd en kijk er echt naar uit.!!! Maar ben er vast en zeker van overtuigd ,zoals de voorbije jaren, dat het volop genieten zal zijn!!!

Groetjes
Lieve

sktura
Berichten: 379
Lid geworden op: 01-02-2009 12:33

Tura in concert

Bericht door sktura » 24-01-2010 17:41

Hallo Marina en Johan,

Bedankt voor het mooie verslag en de prachtige foto's van Will zijn concert in Geraadsbergen.
Wij zijn weer vertrokken voor hopelijk een mooi Tura jaar, en zijn er van overtuigd dat we nog veel mooie verslagen zullen mogen lezen, zodat we het iedere keer ook een beetje meebeleven.
Daarom nogmaals onze hartelijke dank.
Voor Will zijn concert in Lebbeke zijn wij weer van de partij.

Christiane, Jozef, Rik, Roos en Lieve

jujuvr195203
Berichten: 387
Lid geworden op: 15-02-2009 20:51

Bericht door jujuvr195203 » 24-01-2010 22:33

Will,
Het was gewoon een prachtig concert.
Mooie liedjeskeuze die je gemaakt hebt.
En bedankt voor het liedje "je bent nu zeventien geworden"
dit roept prachtige herinneringen op " mijn eerste LP van jou" "mijn eerste platendraaier" en "m'n zeventiende verjaardag".
Die verjaardag kon voor mij echt niet mooier zijn.

Marina en Johan,
Bedankt voor de mooie foto's en het verslag.

Groetjes en tot de volgende ontmoeting
Vriendelijke groeten Juliette,
Tura-fan van het eerste uur.

josiane
Berichten: 202
Lid geworden op: 15-02-2009 20:20

Dag iedereen

Bericht door josiane » 24-01-2010 22:59

Ja ze kennen er iets van , een mooi verslag dat ons doet watertanden, dan de filisitatie's voor zijn prachtig nieuw concert tournee. Ik kijk er enorm naar uit hoor om volgende zaterdag aanwezig te zijn in Middelkerke.. Het moet prachtig zijn mooie herinneringen uit ons verleden ophalen bij de oudere liedjes , en bij deze van nu nieuwe moed en vitamines halen voor ons leven , ja hoor Will jij bent een wonder dokter , men gaat naar huis na jou optreden met een heel goed gevoel, dank u daar voor . Marina en Johan bedankt voor al de mooie verslagen en foto's , het is mooi werk dat jullie doen. Groetjes en het beste voor het concert tournee, ik zal er zoveel mogelijk bij zijn, maar moet spijtig genoeg den 23 februari geopereerd worden ,een nieuwe knie gestoken worden. Dus wel een tijdje moeten opletten , doei tot later groetjes allemaal en Will je blijft mijn held daaaag!!! Josiane
mensen kun je vergelijken met muzieknoten.Als ze eens op elkaar zijn afgestemd, vormen ze een prachtig orkest

Gebruikersavatar
TURAonLINE
Site Admin
Berichten: 2963
Lid geworden op: 24-10-2008 15:57

Bericht door TURAonLINE » 30-01-2010 18:31

Aan allen dank voor de mooie woorden!!
Deze nieuwe tour is een oprechte voltreffer, een alternatief programma voor allen wie van goede (Will Tura) muziek genieten kan.
Zéér aanbevolen!!
Met vriendelijke groeten,
Johan,
Beheerder TURAonLINE
Afbeeldingimage upload no registration

Plaats reactie