Interview Will Tura in Oud Heverlee

Plaats reactie
krisvanturaonline
Berichten: 100
Lid geworden op: 19-01-2009 08:27

Interview Will Tura in Oud Heverlee

Bericht door krisvanturaonline » 02-02-2009 09:01

Naar aanleiding van het gastoptreden dat Will Tura had op vrijdag 30 januari 2009 tijdens Plaza Night Intiem, verscheen er op sterrennieuws.be
het volgende artikel :

Will Tura werkt aan nieuw jazzproject
Gisterenavond stond Will Tura met Sandrine en Reshum op de planken tijdens Plaza Night Intiem in CC De Roosenberg in Oud-Heverlee. Will wou de Concertband Boutersem in de bloemetjes zetten. “Normaal heb ik mijn eigen band bij, maar nu had ik slechts één gastmuzikant mee, Steve Willaert aan de keyboards. De brassband was leuk om te doen, echt waar!”


Je staat al heel lang op de planken. Wat is je hoogtepunt tot nu toe?

“Mijn hoogtepunt is moeilijk te zeggen. Iedere avond is een hoogtepunt eigenlijk. Het feit dat ik het nog mag doen; het feit dat ik al zoveel jaren bezig ben. Ik heb hele mooie dingen meegemaakt, maar ik geniet er nog steeds van. Al kom ik in een kleine zaal of in een grote zaal.”

Je toert nu doorheen Vlaanderen?

“Ja dat klopt, Tura in concert. Het is een eenvoudige titel maar dit doen we al jaren. Ik heb nu een totaal nieuw programma, dat wil ik toch wel duidelijk maken en het loopt schitterend.”

Is het compleet anders van wat je vanavond bracht?

“Ja, absoluut. Met mijn echte vaste band is er een ganse andere sound en een andere manier van werken. Het is ook elke keer weer een verrassing in vergelijking met vanavond.”

Je blijft ook altijd vernieuwen. Heb je nog nieuwe projecten op til staan?

“Ik heb een groot nieuw project. Het is een concept eigenlijk. Het is een beetje de Amerikaanse stijl, Amerikaanse jazzy-achtige songs, bijvoorbeeld Nat King Cole. Ik ga een totaal nieuwe kant uit met mijn nieuwe album. Ik heb nooit gedaan wat ik nu ga doen. Ik wil echt graag dit album afwerken.”
KRIS DE POORTER
DENDERLEEUW

Plaats reactie