De nieuwe compilatie "Vergeet Barbara" besproken!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TURAonLINE
Site Admin
Berichten: 2949
Lid geworden op: 24-10-2008 15:57

De nieuwe compilatie "Vergeet Barbara" besproken!

Bericht door TURAonLINE » 02-12-2022 18:13

Een nieuwe -compilatie- cd van Will Tura is wat vandaag vers in de winkels ligt en momenteel door de luidsprekers knalt.
Het betreft "Vergeet Barbara" , nummers die in de toekomstige musical zouden voorkomen.
Het gaat niét om de versies met Gert Verhulst, James Cooke en de Cleymans/Van Geel tandem, wél over de oorspronkelijke tracks door Will.
Het artwork is op z'n zachts gezegd "bescheiden", wat oude fancardfoto's en hoescovers verknipt, tracklist in het in het flinterdunne booklet, en that's it.
Daar had beslist meer ingezeten.
Maar het belangrijkste is de muziek uiteraard, en die staat als een huis.
Als dit een indicatie geeft welke nummers er in de musical -bewerkt- zouden zitten, is dat alvast een schot in de roos.

Afbeelding

Voor de Turaversies greep m'n terug naar de originele tracks.
Al zijn er wel wat rariteiten ingeslopen, waar er in de tracklist helaas nergens gewag wordt van gemaakt.
Dit zijn alle 27 nummers, eronder staat wat afwijkt van de originele masterrecording.

Tracklist 1
1. Vergeet Barbara - Will Tura
2. Mooi, 'T Leven Is Mooi - Will Tura
3. Hoop Doet Leven - Will Tura
4. Geef Me Liefde (Hands Up) - Will Tura
5. De Noordenwind - Will Tura
6. Moa Ven Toh! - Will Tura
7. Hopeloos - Will Tura
8. Twee Verliefde Ogen - Will Tura
9. Verboden Dromen - Will Tura
10. Als De Muren Konden Praten - Will Tura
11. Mijn Winterroosje (Rose Des Neiges) - Will Tura
12. Er Is Een Plaats In Mijn Armen - Will Tura
13. Aan Mijn Darling - Will Tura
14. Eenzaam Zonder Jou - Will Tura

Tracklist 2
1. Het Kan Niet Zijn - Will Tura
2. Arme Joe - Will Tura
3. Draai 797204 - Will Tura
4. M'n Airhostess - Will Tura
5. El Bandido - Will Tura
6. Dam Di Dam - Will Tura
7. Inspector Jones - Will Tura
8. Viva La Vida - Will Tura
9. Maria (Zo Gaat Dat Altijd) - Will Tura
10. Vlaanderen Mijn Land - Will Tura
11. Boven De Wolken - Will Tura
12. Ik Ben Een Zanger - Will Tura
13. Ik Mis Je Zo - Will Tura

_____________________________
-"De noorderwind" is de symfonische 'Dank u, Vlaanderen' versie uit 2006 en niét de single,
- 'Verboden dromen' de remake uit 1982 (niet de eerste keer dat ze de master uit 1973 laten liggen en de herwerkte versie gebruiken)
-'Inspector Jones" is beslist de vreemde eend in de bijt, benieuwd hoe men dit gaat gebruiken in de musical, maar zelfs bij vele fans is dit nummer onbekend, maar zeer welkom tussenin de karrevracht van hits!

Helemaal nieuw is het dus nergens, maar 27 nummers van zeer hoge kwaliteit is beslist een must voor elke muziekliefhebber.
Wij als Turafans moéten de dubbelaar ook hebben uiteraard, we zouden toch niet wensen dat onze collectie onvolledig is?
Het blijft genieten van 's lands grootste en belangrijkste artiest met deze set.

Het is niet de eerste keer dat Will een musical rond z'n nummers krijgt ,die "eer" ging naar "Eenzaam zonder jou" in de Zuiderkroon te Antwerpen 2004, wat in feite een verdoken reclamespot was voor "kunst", en liep een beetje op een sisser af en werd artistiek amper positief onthaald.
De soundtrack werd later verstopt op de "Mooi,'t leven is mooi" boxset.

Nee, dan is deze huidige editie wel degelijk anders van opzet.
En neen, het gaat nog altijd niet om Will Tura zélf, maar m'n gebruikt de nummers absoluut meer op een creatievere wijze.
Studio 100 en grote baas Gert Verhulst (zelf een Tura adept) zullen er beslist over waken dat het een succesverhaal wordt, een eerbetoon aan de muziek en klasse van de allergrootste.
Dat de tickets als zoete broodjes verkopen is al een eerste indicatie dat het goed zal zijn, een verlenging voor de maand juni van 2023 is al een feit, én Studio 100 heeft immers een hoogstaande reputatie op dat gebied.
Of er een échte soundtrack komt met de stemmen uit de musical, who knows, ze deden het al eerder, dus we sluiten niks uit.
Maar de nummers uit het gebeuren door THE ORIGINAL staan netjes verzameld op deze nieuwe 2cd set.
Koop uzelf en uw naasten het ideale Kerstgeschenk: "Vergeet Barbara", de nieuwste compilatie van Will Tura!

Extra Fotootje van Will? Maar natuurlijk!!
Afbeelding






Met vriendelijke groeten,
Johan,
Beheerder TURAonLINE
Afbeeldingimage upload no registration

martine
Berichten: 339
Lid geworden op: 23-01-2012 18:17

Re: De nieuwe compilatie "Vergeet Barbara" besproken!

Bericht door martine » 06-12-2022 21:09

Prachtig verwoordt Johan, voor mij ligt de cd alvast onder de kerstboom! Ik kijk ernaar uit!
Ook terug hele mooie foto!
Groetjes,
Martine

martine
Berichten: 339
Lid geworden op: 23-01-2012 18:17

Re: De nieuwe compilatie "Vergeet Barbara" besproken!

Bericht door martine » 01-01-2023 19:43

Hele mooie cd, ben blij met mijn geschenk onder de kerstboom!
Ben toch wel heel blij dat de liedjes, de hits door Will zelf gezongen zijn met alle begrip voor de musical "Vergeet Barbara",
niets gaat boven Will Tura, de meester himself!
Groetjes,
Martine

Plaats reactie