't Leven is mooi- De nieuwe Tura box besproken!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TURAonLINE
Site Admin
Berichten: 2949
Lid geworden op: 24-10-2008 15:57

't Leven is mooi- De nieuwe Tura box besproken!!

Bericht door TURAonLINE » 22-07-2015 13:15

Wat een schitterede set is dit!!
In een lp-size box zitten alle schijfjes in een knappe lay-out verpakt.
Het booklet, de foto's, de teksten, alles ademt kwaliteit uit!!

En nu, de hoofdbrok: de inhoud!
Zoals u gewend bent van ons, een tracklist met wat precies er bijzonder aan is.

Afbeelding
image hosting 15mb


Top 10 hits 1
________

Eenzaam zonder jou- Als de zomer weer voorbij zal zijn-Lach ermee- Draai 797204-Heimwee naar huis-Arrividerci Maria- De zigeuner-El Bandido-
Arme Joe(!!)-Angelina- Horen zien en zwijgen- Mijn winterroosje- Viva el Amor-Zorg voor mijn hart- Het kan niet zijn-Hetgeen je niet krijgen kan-
Liefdeverdriet- San Miguel-Aan mijn darling-Zonneschijn-

Dit zijn allen de gebruikelijke hitversies.

Top 10 hits 2
___________

Zonder jou ben ik verloren-Verboden dromen (Nahville '82)-Mon amour a moi-Denk je nog wel eens aan mij-Dona Carmella-Goodbye Elvis(Nashville '82)
In mijn caravan-Hopeloos-De Rode duivels gaan naar Spanje-'t Leven is als toneel-In the ghetto-Ik mis je zo-Vergeet Barbara-Gelukkig samen(met Bonnie St.Claire)
Laat ze gaan-Omdat ik Vlaming ben(1988)-Mooi 't leven is mooi-Helena-Moa ven toh-Hemelsblauw-

Om een vreemde reden zijn "Goodbye Elvis" en "Verboden dromen" de heropnames uit 1982.
Misschien zijn van hier de originele masters zoek?
"Vlaanderen m'n land" is de 1988 remake.
Verder de gebruikelijke hitversies.

Tura anders 1
_____________
Om een tijd alleen te zijn-Kamer 501-Aan wie zich ongelukkig voelt(1997 versie)-Bella Africa-Als jij de klok terug kon draaien-Zeventien dagen op zee-De man van de straat
Daar waar mijn dorpje ligt(1988 versie)-Zorgeloze dagen-Kijk met je ogen dicht-De stem van je geweten-De vreugde van de winnaar-Indira-Van man tot man-Esperanza
Vrienden-Samen in nood

Behalve de twee remakes zijn dit allen de originele versies.


Tura anders 2
____________

Als het hart niet meer zingt-Het is tijd (2006 versie) -Lied voor Cecilia- Ze wil een kind- Katia- Komen en gaan-Ze wacht op haar prins-Hij is nog geen Aznavour
Wat viegt de tijd-Uilenspiegel(2006)- Tussen vier bekende muren-Straatje zonder eind-In the ghetto-Nobelprijs-Indianen-De wereld van ons kind-Waar is de man(1994)

De twee 2006 versies komen uit de Symfonische "Dank U Vlaanderen" cd, "Waar is de man" is een remake van op de 1994 Gospel studio set.
"In the ghetto" is dezelfde versie als op cd 2 van deze box, vreemd...
"Nobelprijs" was voorheen enkel te horen op een Clouseau tribute-cd, nu op een Turadisc! Goed idee!!

Zingen en dansen-
_______________

Deze compilatie verscheen reeds eerder op EIC, en wordt hier besproken
http://turaonline.forum2go.nl/nieuwe-ve ... t1389.html

Meisjesnamen
_______________

Maria (singleremix)-Marylin-Sil en de baby-Vergeet Barbara(Tura in Symfonie 1 versie '94)-Lady Eliza(1997)-Oh oh Madonna-Helena-Wat is er bebeurd met Angelina
Katarina-Marianna-Yasmina-Marietje-Angelina(Tura in Symfonieversie 1992)-Diana-Hallo Jozefien-Cindy oh Cindy-Linda(Tsjechische versie 1996)

De singleremix van "Maria" verschijnt hier voor het eerst op full cd, verder een aantal Symfonische remake versies.
Ook "Lady Eliza" is de remake van "Puur Tura".
"Linda' is de Tsjechisch gezongen versie uit de 1996 "Europa" cd.

Mannenpraat
_____________

De mannen van de nacht-Ik ben een leeuw-In een club in Aberdeen-Een man als ik-Geen plaats om te parkeren-Hij had alles en ik niets (1993)-Verliefd voor de zoveelste keer-
Huwelijksaanzoek-De autoweg naar Istanbul-Bier, bier, bier-Wij gaan vanavond niet naar huis-Als de stroom uit valt- De baas-Sorry voor je trouwjapon-Yodelin' Joe
Een rare droom-De zappers-En ik die zo van je hou(1991)

"Hij had alles en ik niets" is de remake van de"Hoop doet leven" cd, "En ik die zo van je hou" de remake van "Nieuwe wegen" lp/cd.


London/Nashville
__________


Hierop de 22 volledige remakes die werden opgenomen in London en Nashville uit 1982.
Deze verschenen origineel op de "25 jaar Will Tura" lp.
Deze verschijnen nu in deze vorm-op een paar uizonderingen na- voor het eerst- eindelijk- op cd!


Grenzeloos-
_____________

Venetië- Hallo Nashville-Hoboken USA-In de zon-Huisje in Monmartre-In my caravan (Engelse versie)-La Melodia-Jamaica-Speel Bouzouki-ValParaiso-Tokyo by night-
Alle wegen leiden naar Rome-Amerika-In St Tropez-Casa Flamenca-Brugge die scone-Rijden rond de ring in Brussel-Weldra thuis

"In my Caravan" is de rariteit op dit schijfje, een singleversie voor het buitenland.


Instrumentaal
__________

Eenzaam zonder jou(Toots Thielemans 1990)-Tender passion(1987 Ouvertura)-La luna de ascuncion(Digno Garcia 1984)-The Chou chou march(Norman Ruby orchestra 1970)
Tea time(1977)- Arrividerci Maria (Janu 2003)-Mijn winterroosje (StratoVani 2009)-Ouvertura/Concerto d'Amour(Robert Groslot 1987)-Kom doe de line dance-
Ach so-Er is een plaats in m'n armen(medley 1997)-De zomerboogiewoogie-Hegeen je niet krijgen kan(Francis Goya 1990)
Lovesongs hurt/Liefdesliedjes doen zo'n pijn(The lovelettes 1976) Shao Rut(sampling for two 1989)

Een collector-cd met geen noot gezongen!!
De "OuverTura/Concetrod'Amour" versie door Robert Groslot komt van de "Tura 2000lp/cd".
Verder spreken de nummers en hun beschrijving voor zich.
En de leuke newbeat gimmick van Shao Rut mag er ook bij!!


Hemels/Kerst Hemels/Gospel
___________________________

Dit is een heruitgave van de eerder verschenen dubbelaar via EIC.
Hier ons review van toen.
http://turaonline.forum2go.nl/de-nieuwe ... t1428.html


Viva Tura
_________
Eenzaam zonder jou(Clouseau)-Als de zomer weer voorbij zal zijn(Flip Kowlier)-Arme Joe(Noordkaap)-Je liegt (Frank Dingenen)-Kom reik me je hand(Johan Verminnen)
Huisje in Monmartre(Dana Winner)-Viva el amor(Jelle Cleymans)-Nu sta ik daar (Mama's jasje)-Boven de wolken(Gunther Neefs)- Moa ven toh(Yasmine)
Rebelde Amor/Hemelsblauw(Belle Perez)-The wonder of man.Ik zing alleen voor jou(Malcolm Roberts)-Sleepless wonder/Als je vanavond niet kan slapen(Bandit)
The autumnwind/De Noordewind(Tony Ronald)-Rebelde Amor/Hemelsblauw(Adya & Manual Palomo)-Heart of gold/Hart van goud(Natalia)
Could i be in love(Zoals die zomer van tien om te zien(Bandit)

Een bloemlezing van eerbetoonnummers van artiesten voor Will.
Door de jaren zijn er vele tributecd's geweest, hier worden een aantal verzameld.
Of hoe de impact van Tura's muziek ook anderen kan inspireren.


De musical Eenzaam zonder jou-
_____________________________

Geen Tura zélf op deze cd, wel zijn nummers gebracht zoals ze voorkwamen in de 2004 musical met hun uitvoerders.
Die werd indertijd uitgevoerd in de Antwerpse Zuiderkroon.
Twintig nummers gebracht door Gunther Levi, Ann Vanderbroeck,Barbara de Jonge, Daisy Thys en Marc Coessens.
De soundtrack van deze musical verschijnt hier voor het eerst op cd.


Liefde 1 Liefde 2
_________________

Deze compilatie verscheen reeds eerder via EIC en wordt hier besproken.
http://turaonline.forum2go.nl/liefde-ee ... t1328.html


Afscheid
_________

Ik mis je zo(Kerkversie 1993)-Alleen gaan(singleversie 1998)-Als de muren konden praten-Hemelhoog-Al wat ik voel-Hoeveel pijn kan een hart verdragen-
Hoop doet leven(kerkversie 1993)-Iedereen heeft iemand nodig-Iemand daarboven houdt van mij-Ik geloof in God-Regen stroomt(1994)-Wat je diep treft(Live Tura in Vorst 1998)
Hymne aan de liefde (1999)-De vlieger-Ave Maria-Afscheid(Janu)-Hoop doet leven.

"Regen stroomt" is de versie met Steve Willaert uit 1994(Will & Steve mini cd), "Wat je diep treft" een live versie in Vorst met gitaren uit 1998.
"Afscheid" door Janu is de harpversie uit 2000 van Tura's later gezongen "Brugge die Scone".


Mama
_______

Deze compilatie verscheen eerder via EIC en wordt hier besproken.
http://turaonline.forum2go.nl/nieuwe-mama-cd-t1452.html


Duetten
___________

Heimwee naar huis (Met Jo Lemaire, live Tura in Studio 1995)-Hopeloos/Por Favor(met Frank Galan-live Tura in Vorst 1998)-Het staat in desterren geschreven(met Jody Pijper.
Omdat ik van je hou (met Sandra Kim, live Tura 2000,1988)-Linda(met Bart Peeters(Live Tura in Vorst 1998)-Moa ven toh/Vuur diep in mij(met Get Ready, Tura in Symfonie 3 1996)
It takes a lot of love(met Patricia Paay)-Oh wat een vriend ben jij (met Blue Jerry)-Ware vrienden zoals wij(met Marva 1974)
Sexy lady(met Eric Baranuaka 1999)-Liefde(met Marie Helena) VLAANDEREN(met Kamagurka, live Turain Symfonie 5-2007)-
It takes a lot of love(met Diane Marshall, live 1985)-Hemelhoog Met Janu-(live Tura in Symfonie 3-1996)- Jij alleen(Met Niki Romijn-Live Tura in Studio 1995)
Gelukkige verjaardag(met Bart Peeters, Tura in Vorst 1998) Vrienden voor 't leven(met Jean Marie).

Leuke cd met duetten van Will met collega artiesten.
Vooral live een must.
Het duet met Marva was voorheen enkel in haar collectie te vinden, dus das een leuke meenemer.
"Sexy lady" is zelfs totaal ongehoord!! Voorheen was dit enkel te horen in 1999 live in concert met Blue Jerry.
En dan nu plots(er gingen wel geruchten van een opname, maar die werden nooit hard gemaakt) :de studio opname!
Cool, een "nieuwe" studio opname van Will in onze collectie!!!!!!!!!!!!!!


Will Tura 20 jaar 1957-1977
_______________________

Eindelijk is de lp opname van Will's optreden in Vorst Nationaal van 1977 op cd te horen!!
Dit is genieten mensen!!
U heeft wellicht de lp in uw bezit, dus een tracklisting is niet nodig.


Non stop zingen en dansen met Will Tura
________________________________
Ik had altijd al er een rechterarm voor over gehad om deze live lp uit 1979 op cd te hebben.
Gelukkig mag m'n arm eraan blijven want de cd is er!!
Super om Will live in Middelkerke te horen, een standaard show uit die periode, is goud vandaag op deze schijf!!
Ook nu weer kijkt u best in uw collectie voor een tracklist, en dan speelt u dit maar!!
Oh boy, wat een show!!


De dvd's
__________

De dvd "Hemels" was reeds voorheen te verkrijgen.
Ook "Tura in Studio" is niet echt nieuw meer.
De dubbel compilatie van de 5 symfonie versies is leuk.
Het zijn visuele schijfjes die echter niet misstaan in deze collectie.
Het échte goud is de nieuwe docu rond Will.
63 minuten lang, vrij recent ook.
Een gesprek met z'n moeder en Will uit 1990, de 50 jaar WT periode.
De hoofdbrok is een monoloog.
Will's deel is opgenomen in mei van dit jaar.
Ontroerend, verhelderend, niet te missen
Een must!!



Besluit
________

Deze set moét in uw handen (en cd./dvd player)!!

Met vriendelijke groeten,
Johan,
Beheerder TURAonLINE
Afbeeldingimage upload no registration

Josette
Berichten: 160
Lid geworden op: 16-02-2011 12:34

Bericht door Josette » 22-07-2015 23:33

Johan,

Vandaag heb ik de nieuwe Tura box gekocht bij de standaard te Tongeren.

Super mooi met 21 CD's en 5 DVD's en een aanrader voor alle Tura fans.

Ik gun mezelf nog veel kijk-en luister plezier.

Groetjes,

Josette

anne bekers
Berichten: 32
Lid geworden op: 09-06-2010 18:45

Bericht door anne bekers » 23-07-2015 11:28

Beste Johan,

Zeer hartelijk dank voor al je informatie hoe je deze prachtige box kan bestellen !
Ik heb hem vandaag mogen ontvangen.

En wat een prachtig exemplaar....
ik word er gewoon stil van - zo mooi !
Hier ga ik echt van genieten.

Ook heel veel dank voor je prachtige uitleg omtrent alles hierover !

vele lieve groetjes,

anne
Lier.

RITA MISSOTTEN
Berichten: 121
Lid geworden op: 26-09-2013 21:18

Bericht door RITA MISSOTTEN » 23-07-2015 21:24

Beste Johan,

Heb vandaag mijn mooie box ontvangen.

Ziet er superrrrrr uit.

Nu nog gewoon genieten vant deze speciale editie!!

Bedankt voor al de informatie.

Beste groetjes!!!

Rita
Rita TURA fan van het eerste uur

Shaky
Berichten: 93
Lid geworden op: 25-05-2009 20:41

Bericht door Shaky » 24-08-2015 16:19

Na enkele mislukte pogingen om in het bezit te komen van deze box ben ik zojuist door EIC medegedeeld dat deze box per 1 december a.s. ook in de gewone verkoop zal gaan en dus ook voor fans van buiten Vlaanderen verkrijgbaar zal zijn. Ik moet dus nog even geduld hebben! :)

Shaky
Berichten: 93
Lid geworden op: 25-05-2009 20:41

Re: 't Leven is mooi- De nieuwe Tura box besproken!!

Bericht door Shaky » 28-08-2019 18:09

Sinds lange tijd weer ingelogd, ik wilde namelijk deze bespreking weer eens lezen. Maar nu zie ik dat de bespreking zelf verdwenen is en de reacties daarop niet. Hoe kan dat?

Gebruikersavatar
TURAonLINE
Site Admin
Berichten: 2949
Lid geworden op: 24-10-2008 15:57

Re: 't Leven is mooi- De nieuwe Tura box besproken!!

Bericht door TURAonLINE » 31-08-2019 08:49

Dag Shaky,

Enige tijd geleden heeft dit forum door de provider een update gekregen.
Helaas zijn blijkbaar een aantal zaken verloren gegaan.
We vinden het zelf ook jammer, maar helaas is het wat het is.
Jammer genoeg hebben we onze teksten niet opgeslagen, onze foto's echter zitten veilig op de external drive.
Onze excuses, maar zelf hebben we hier geen hand in...
Met vriendelijke groeten,
Johan,
Beheerder TURAonLINE
Afbeeldingimage upload no registration

Plaats reactie